Nostamme palvelutasoa ylläpidossa, hinnat muuttuvat 1.1.2022 alkaen

Nostamme palvelutasoa sivustojen ylläpidossa ja tietoturvassa

Ylläpitopalvelumme sisältää palvelintilan ja sähköpostilaatikkojen lisäksi myös paljon teknistä työtä, jolla sivuston tekniikka ja tietoturvallisuus pidetään jatkuvasti ajan tasalla. Lokakuusta 2021 alkaen olemme edelleen tehostaneet sivustojen seurantaa ja valvontaa mahdollisten hakkerointiyritysten varalta. Saamme automaattisen hälytyksen, mikäli sivustolle olisi onnistuttu murtautumaan ja tärkeitä tiedostoja olisi muutettu.

Tämän monitorointipalvelun laajuutta ja toiminnallisuuksia voidaan räätälöidä asiakaskohtaisesti. Kaikille asiakkaillemme tarjoamme perustason päivittäisen monitoroinnin osana ylläpitopalveluamme, ilman lisähintaa. Asiakkaidemme ei tarvitse tehdä mitään palvelun käyttöön ottamiseksi, vaan me hoidamme sen. Asiakkaamme voivat saada jatkossa pyynnöstä myös kuukausiraportin, josta näkyy sivustolle tekemämme tekniset toimenpiteet, kuten päivitykset ja varmuuskopioinnit.

Muistathan, että meidän ylläpitopalvelumme sisältää myös sivuston järjestelmäpäivitykset ja varmuuskopioinnin

Webbihotellien tarjoaman pelkän palvelintilan lisäksi nykyaikainen sivusto tarvitsee säännöllisiä järjestelmäpäivityksiä. Näin saadaan käyttöön uudet ja parannetut ominaisuudet ja sivuston tietoturva pysyy ajan tasalla. Päivityksiä on tarpeen tehdä kuukausittain. Ylläpitopakettimme on alusta alkaen sisältänyt nämä päivitykset, sivuston varmuuskopioinin päivitysten yhteydessä ja sivuston toimivuuden tarkastelun ja testauksen päivitysten yhteydessä. Tästä syystä ylläpitopalvelumme maksaa hieman enemmän kuin pelkkä palvelintila webbihotellissa.

Ylläpitopalvelumme hintaan on myös jo alusta asti sisältynyt sivupohja- ja ohjelmistolisenssejä n. 100 € arvosta vuodessa. Aktiiviset lisenssit mahdollistavat, että uusimmat päivitykset ovat jatkuvasti saatavilla sekä ohjelmiston valmistajan nopean tuen mahdollisisa ongelmatapauksissa. Nämä peruslisenssit sisältyvät jatkossakin ylläpidon vuosimaksuun. Erillisestä tilauksesta hankittavat lisäosat ja niiden vuosilisenssit laskutetaaan erikseen, kuten tähänkin asti on toimittu. Nämä erilliset hankinnat kustannuksineen käydään läpi etukäteen asiakkaan kanssa. Meiltä ei tule yllätyslaskuja asiakkaillemme.

Päivitysten laiminlyönti on tietoturvariski

Päivitysten laiminlyönti on aina tietoturvariski. Mitä pidempään sivusto on päivittämättä, sitä suuremmaksi kasvaa hakkeroinnin onnistumisen todennäköisyys. Päivitysten laiminlyönti aiheuttaa yleensä ennen pitkään myös teknisiä ongelmia. Tämä koskee kaikkia nykyaikaisilla julkaisujärjestelmillä toteutettuja verkkosivustoja.

Jos et ole varma, miten asia on hoidettu teidän sivustonne osalta, kysy asiaa henkilöltä, joka vastaa sivustonne ylläpidosta. Jos asia ei ole kunnossa ja sivustonne on tehty Joomla-julkaisujärjestelmällä, kannattaa ottaa yhteyttä esimerkiksi meihin ja sopia sivustonne ylläpidon siirrosta meille ja voitte nukkua yönne rauhassa ainakin tältä osin.

On myös hyvä tiedostaa, että jos päivitykset jäävät tekemättä pitkäksi aikaa, niiden saattaminen ajan tasalle voi olla huomattavan hankalaa ja kallista. Siksi kannattaa varmistaa jo sivuston perustamisvaiheessa, että sivuston ylläpito kattaa myös julkaisujärjestelmän ja laajennusosien säännölliset pävitykset, kuten meillä YPi-paketeissa. Päivitysloki-sivumme havainnollistaa asiaa.

Ylläpidon hinnat nousevat uusille asiakkaillemme 1.1.2022

Päivitämme uutta palvelutasoamme vastaavat ylläpitopalvelun hinnat sivustolle vuoden 2022 alussa. Voimassa olevat hinnat näkyvät Mill Shopissa YPi-tuotteiden tuotekorteilla. Vanhoille asiakkaillemme hinnat säilyvät ainakin vuoden ajan nykyisellään, eikä niihin tehdä senkään jälkeen suuria kertakorotuksia. Jos tilaat www-sivut tai siirrät sivustosi ylläpidon meille vielä vuoden 2021 aikana, saat vanhana asiakkaana erinomaisen ylläpitopalvelumme nykyiseen minimaaliseen hintaan.

Tämänhetkinen arvio uusien ylläpitopalvelujen hinnasta 1.1.2022. Lopulliset hinnat näkyvät Mill Shopin tuotekorteilla vuoden 2022 alusta.

• YPi M - 19,90 €/kk
  • Ypi MM - 29,90 €/kk
  • YPi MMM - 44,90 €/kk

Palaa tästä Mill Shopiin.

Sähköposti

Liittyvät artikkelit

Löydät tämän evästevalinnan myöhemmin myös sivun alatunnisteesta.